سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی ارتباط بین شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در وب سایت های تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

تجارت اجتماعی و مفاهیم مربوط به آن

تجارت اجتماعی شکلی از تجارت آنلاین می باشد که مخلوطی از تجارت الکترونیک با رسانه های اجتماعی بوده که به مشتریان کمک می کند تا معاملات روزانه خود را از طریق آن در محل خود انجام دهند. این امر در اصل به تخفیفات (معمولاً 50 درصد به بالا) کالاها و خدمات مختلف تصریح می کند. از آنجایی که تجارت اجتماعی مبحث تازه ای در بازارهای تجارت الکترونیک می باشد. مطالعات پیشین آن را به گونه ای بسیاری تعریف کرده اند به عنوان مثال سیسره[1] (2010) ادعا نمود که تجارت اجتماعی، امکان بهره گیری از تکنولوژیهای اجتماعی مختلفی را برای مشتریان به مقصود بهبود خریدهایشان، فراهم می کند. در بعضی مطالعات پیشین، تجارت اجتماعی به عنوان یک مدل تجاری جدید از تجارت الکترونیک مشتق شده از رسانه های اجتماعی تعریف شده که خرید و فروش کالاها و خدمات متنوع را آسان می کند.

شرکت‌های تجارت اجتماعی، با طیف وسیعی از خدمات و محصولات گوناگون سروکار دارند، که در برگیرنده مواردی نظیر خشکبار، محصولات الکترونیکی، بلیط رویدادهای مختلف می گردد، تخفیفات چشمگیری را برای آنها پیشنهاد می کند. آنها اغلب با شبکه های اجتماعی همچون تویتر و فیسبوک همکاری می کنند تا اندازه معاملاتشان را بالا ببرند.

پس مصرف کنندگان می توانند به آسانی خدمات و محصولات فروشنده را در لحظه و از طریق شبکه­های اجتماعی را انجام دهند. بسیاری از مصرف کنندگان نه تنها محصولات و خدمات را می‌خرید بلکه تجربیات خریدشان را با دیگران به اشتراک می گذارند و اطلاعات را از طریق ارتباطات دهان به دهان منتقل می کنند. از این رو آنها تأثیر های بیشتری در تجارت اجتماعی بازی می کنند تا در تجارت الکترونیک. پس شرکت های تجارت اجتماعی می توانند به مقصود بالا بردن تبلیغات دهان به دهانی، چنین مشتریانی را شناسایی کنند که کم هزینه تر از تبلیغات به روش سنتی می باشد (همان منبع، 319).

مارسدن (2010) ادعا نمود که تجارت اجتماعی ترکیبی از تجارت الکترونیکی با سایت های شبکه های اجتماعی به مقصود تسهیل در خرید و فروش محصولات و خدمات با بهره گیری از فناوری های مختلف اینترنت می باشد. تجارت اجتماعی برای اولین بار در سال2008 در کره ظاهر گردید و از آن پس در سا ل 2011، بیش از 300شرکت ثبت شده درکره تقریباً حدود 300-500 میلیون دلار فروش داشتند (همان منبع، 318).

علیرغم رشد سریع تجارت اجتماعی همچون سایت های شبکه های اجتماعی، مطالعات اندکی در زمینه رفتارها و توجه های کاربران در مفهوم تجارت اجتماعی صورت گرفته می باشد. به ویژه مطالعات کمی در مورد تاثیر ویژگی­های تجارت اجتماعی بر اعتماد و روابط بین اعتماد و عملکرد و اعتماد هست. به علاوه اینکه اغلب مطالعات قبلی بر مفاهیم نظری تجارت اجتماعی و سرانه های اجتماعی به خصوص سایت های شبکه های اجتماعی تمرکز داشته اند. برای نمونه، استیفن و توبیا (2010) سیر تکاملی شبکه های اجتماعی در یک بازار آنلاین را مورد سنجش قرار دادند تا مجموعه ای از مکانیزم های شکل گیری اعتماد را با آن در بازار کلاسیک تجارت الکترونیک مقایسه کنند. آنها دریافتند که تجارت اجتماعی یک مشتری در یک بازار آنلاین را که با فروشگاه های شخصی شده ای که از طریق شبکه فروشنده و مصرف کننده متصل هستند را شناسایی کرده و نشانه گذاری می گذارد و اینکه مصرف کنندگان می توانند از طریق خطوط زنجیره ای از یک فروشگاه به فروشگاه دیگر بروند.

ماردسن (2010) اظهار کردند که تجارت اجتماعی می تواند فواید تجاری مهمی از قبیل اشاعه رسانه‌های اجتماعی، خوش بینی فروشهای تجارت الکترونیک و نوآوری مدل های تجارت، را به دنبال داشته باشند. شرکت هایی که به مشارکت در تجارت اجتماعی چشم دوخته اند بایستی چگونگی استراتژی ها و فناوری های اجتماعی خود را که بر تجارتشان اثرگذار می باشد را مدنظر داشته باشند (همان منبع، 319).

زمانی که افراد و شرکت ها در تکاپوی رواج ابعاد گوناگون رسانه های اجتماعی هستند، دورنمای تجارت اجتماعی نه تنها بر پذیرش شکل تازه این تجارت، بلکه بر اعتمادشان نیز تاکید دارد. ویجان و لین[2] (2011) مروری بر مطالعات در زمینه تجارت اجتماعی داشته اند و رشد تجارت اجتماعی را با بهره گیری از روش های مستند و تحلیل های قیاسی مورد سنجش قرار دادند. آنها تعاریف و ویژگی های تجارت اجتماعی را اختصار کرده آن را تجزیه و تحلیل کردند و آینده تجارت اجتماعی را در فراهم آوردن یک درک بنیادی از تجارت اجتماعی را پیش بینی کردند. آنها همچنین پیشنهاد کردند که کیفیت اطلاعات، ارتباطات و بازاریابی مجازی، از ویژگی های مهم تجارت اجتماعی محسوب می شوند.

[1]-Cecere

[2]-Weijun & Lin

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اساسی این پژوهش پاسخ به این سوال می باشد که وبلاگ یک شرکت در شبکه اجتماعی مانند فیس بوک چگونه اعتماد خریداران را افزایش می دهد.