سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی ارتباط بین شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در وب سایت های تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کننده

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

زمانی که کالایی خریداری می گردد مصرف کننده معمولاً از فرآیند تصمیم گیری که در پایین به آن تصریح شده می باشد پیروی می کند.

  • تشخیص مساله: تشخیص مسأله گام اولیه در تصمیم خرید می باشد که از تفاوت فاحش بین ایده­آل فرد و وضعیت های واقعی به وجودمی آید و فرد را ناگزیر به تصمیم­گیری می کند. بازاریابی در این مرحله نوعی علم و تحریک نیازهاست.
  • جمع آوری اطلاعات: در جستجوی اطلاعات فرد ممکن می باشد به تجربیات پیشین خود رجوع کند که این اقدام را کاوش درونی می نامند که بیشتر در مورد محصولاتی که مصرف همیشگی دارند اتفاق می افتد؛ گاهی مصرف کننده برای کسب اطلاعات به کاوش خارجی دست می زند. این کاوش زمانی لازم می باشد که تجربه و آگاهی گذشته کافی نباشد و خطر تصمیم گیری غلط وجود داشته و هزینه جمع آوری اطلاعات پایین باشد.
  • ارزیابی گزینه ها: گردآوری اطلاعات باعث می گردد که مسأله مصرف کننده آشکارتر کردد و معیارهایی برای خریدار فراهم گردد. معیار خرید برای مصرف کنندگان متفاوت می باشد و شرکت ها بایستی با مهمترین معیارهای مصرف کنندگان برای قضاوت درمورد فراورده ها و مارک های آنها آشنا باشند. معیارها ممکن می باشد عینی یا ذهنی باشد.
  • خرید: با مطالعه راه چاره ها و یافتن محدوده ای خاص، مصرف کننده تصمیم خرید خود را می گیرد. در مرحله تصمیم گیری، یکی از نکات اساسی قدرت و مهارت مدیران در مذاکره و خرید و فروش می باشد؛ بعبارتی هر اندازه بازاریابان ظرافت و هنر فروشندگی بیشتری داشته باشند، در این مرحله موفق تر اقدام خواهند نمود. مدیریت فروش و فروشندگی و هنر ترغیب و تشویق، بویژه توجیه کردن خریدار، در این مرحله تأثیر بسزایی دارد.
  • ارزیابی خرید: پس از خرید فراورده یا محصول، مصرف کننده آن را با انتظارات و توقعات خویش مقایسه می کند. او ممکن می باشد راضی یا ناراضی باشد. اگر ناراضی باشد، بازاریاب بایستی مطالعه کند که آیا عدم رضایت ناشی از نامناسب بودن فراورده می باشد یا بالا بودن توقع مصرف کننده. نامناسب بودن فراورده ممککن می باشد تغییر شکل و طرح آن را الزامی سازد. توقعات زیاده از حد مصرف کننده نیز جای بحث دارد. شاید مبالغه در تبلیغات و آگهی شرکت یا خود فروشنده چنین توقعاتی را به وجودآورده باشد (روستا و همکاران، 1391، 113-115).

این پنج مرحله نشان دهنده ی یک فرایند عمومی هستند که مصرف کننده از شناسایی یک محصول یا خدمت مورد نیاز تا ارزیابی آن و خرید طی می کند. این فرایند راهنمایی برای مطالعه­ی نحوه­ی تصمیم گیری مصرف کنندگان می باشد. به یاد داشتن اینکه مصرف کننده در تصمیم گیری خود لزوماً نباید همه ی این مراحل را طی کند نکته ای حایز اهمیت می باشد. در حقیقت مصرف کننده هر لحظه ممکن می باشد به این فرایند خاتمه دهد و حتی ممکن می باشد خرید نکند.

از دیگر مواردی که در فرایند خرید استنباط می گردد و پس از انجام آن نیز ادامه دارد. پس بازاریاب بایستی بجای توجه صرف به عواملی که موجب تصمیم گیری خرید می گردد، به کل فرایند رفتار خرید مصرف کننده توجه کند (میراحمدی و همکاران، 1387، 58).

 

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اساسی این پژوهش پاسخ به این سوال می باشد که وبلاگ یک شرکت در شبکه اجتماعی مانند فیس بوک چگونه اعتماد خریداران را افزایش می دهد.