سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی ارتباط بین شبکه های اجتماعی با اعتماد اولیه خریداران اینترنتی در وب سایت های تجارت الکترونیک

قسمتی از متن پایان نامه :

تجارت الکترونیک و مفاهیم مربوط به آن

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

در دهه اخیر بهره گیری از اینترنت برای معاملات تجاری به طورچشمگیری افزایش یافته می باشد. تجارت الکترونیکی بخشی از اقتصاد می باشد که آغاز در کشورهای با اقتصاد و منابع فنی کارا و کافی توسعه پیدا نمود و کشورهای کمتر توسعه یافته با سرعتهای متغیری آنرا پی گرفته اند در حالی که سرعت به کارگیری تجارت الکترونیکی در کشورهای در حال توسعه کمتر بوده می باشد (دعایی و جعفریانی، 1389، 46)

تجارت الکترونیک به علت نوپابودن و به علت کاربردها و هزینه های بسیار متنوع فعالیت، نزد مراجع گوناگون، تعاریف مختلفی دارد که به تعدادی از آنها تصریح می گردد:

  • تجارت الکترونیک به معنای مبادله محصولات و خدمات پیش روی پول با بهره گیری از توانایی های اینترنتی می باشد.
  • تجارت الکترونیک اصطلاح معادلی برای خرید و فروش محصولات، خدمات و اطلاعات به وسیله زیر ساختارهای شبکه ای می باشد.
  • تجارت الکترونیک نوعی از تجارت می باشد که به پردازش و انتقال الکترونیکی داده ها شامل متن، صدا و تصویر مبتنی باشد. این تجارت، فعالیتهای گوناگونی از قبیل مبادله الکترونیک کالاها و خدمات، تحویل فوری مطالب دیجیتال، انتقال الکترونیک وجوه، مبادله الکترونیک سهام، بارنامه های الکترونیک، طرح های تجاری، طراحی و مهندسی مشترک، بازاریابی مستقیم و خدمات پس از فروش را برمی گیرد (بقایی راوری و مقدسی، 1386، 90).

تجارت الکترونیکی را خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت تعریف می کنند. ریپورت و جاورسکی نیز با در نظر داشتن نقطه آغاز و پایان، مبادله 4 نوع گوناگون تجارت الکترونیکی که شامل مبادله شرکت با مشتری، مبادله مشتری با شرکت، مبادله شرکت با شرکت و مبادله مشتری با مشتری می باشد را در فضای سایبری اشان مطالعه کرده اند.در نوع مبادله شرکت با مشتری تجارت الکترونیکی، مشتریان با خرید الکترونیکی از عرضه کنندگان یا واسطه ها به ارضای نیازها و خواسته‌های خود اقدام می کنند. در این نوع از تجارت الکترونیکی، مصرف­کنندگان اغلب به جمع آوری اطلاعات و یا خرید محصولات و خدمات می پردازند. در مدل این مدل، اعتماد مشتریان یکی از فاکتورهای کلیدی و از عناصر اصلی موفقیت تجارت می باشد تا آنجا که بسیاری از صاحب نظران، کلید موفقیت در تجارت الکترونیکی را ایجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد برای خریدار می‌دانند. اوربون و همکاران نیز اظهار می کنند که مشتری بر مبنای اعتماد، اقدام به اخذ تصمیم خرید به صورت اینترنتی می نماید. به رغم اهمیت اعتماد در تجارت الکترونیکی، معنا و مفهوم و ابعاد آن تا اندازه ای در هاله ابهام قرار دارد. از طرف دیگر به رغم گسترش روزافزون به کارگیری اینترنت در ایران، تجارت الکترونیکی و خرید اینترنتی کمتر در کشور رواج یافته و استقبال چندانی از سوی مردم برای خرید محصولات وخدمات اینترنتی صورت نگرفته می باشد. یکی از بزرگترین موانع استقرار تجارت الکترونیکی، بی اعتمادی مردم از یک طرف و نا آشنایی موسسات فعال در این زمینه با سازوکارهای اعتمادسازی می باشد. در حالی که به کارگیری تجارت الکترونیکی و به ویژه مدل B2C می تواند مزایای فراوانی برای جامعه مشتریان و سازمان ها داشته باشد (خدادادحسینی و همکاران، 1387، 94)

مطالعات گذشته شکل های مختلف تجارت الکترونیکی را مورد مطالعه قرار داده می باشد. بعنوان مثال، گیفن (2000) دریافت که یکی از مهمترین دلایلی که مصرف کننده ها چرا نسب به خرید اینترنتی تردید دارند یا از آن اجتناب می کنند، عدم اعتماد می باشد. جونز و لئونارد (2008) ادعا کردند که دلیل اصلی اینکه چرا شرکت ها ی آنلاین موفق به ایجاد ارتباط مثبت بین مصرف کنندگان نمی شوند، عدم اعتماد می باشد (کیم و پارک[1]، 2013، 318).

[1]-Kim & Park

 

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

اهداف پژوهش

هدف اساسی این پژوهش پاسخ به این سوال می باشد که وبلاگ یک شرکت در شبکه اجتماعی مانند فیس بوک چگونه اعتماد خریداران را افزایش می دهد.